Vad ska ni göra när försäljningen står still?

vadgora

–  Bygg varumärket!

Om ert projekt står helt still så kan det vara läge för ett helt omtag och en omprofilering. Kanske är det fel i den grundläggande analysen, kanske är det fel på bostadsprodukten, fel mäklare, fel grafisk profil eller fel medieval?

Men nu säger vi att det inte riktigt är så illa, ja då är det dags att fokusera på att varumärkesbygga istället för att sälja.

Och hur gör ni det?

  • Sätt platsen på kartan!
  • Berätta om platsen projektet ligger på!
  • Berätta historien bakom projektet!
  • Berätta om människorna bakom projektet!
  • Berätta om visionen av livet på den här platsen om 2 eller 5 eller 10 år!
  • Gå på djupet och bygg på emotionella värden!

När marknaden senare är redo för att köpa igen så kommer ert projekt att stå på en mer stabil grund och fler kommer att känna till projektet.

Allt det här ska ni göra i kommunikationskanaler där era målgrupper finns. Med geotaggning kan vi rikta kommunikationen mot en avgränsad geografisk plats. Fysiska aktiviteter på platsen, såsom events eller på-plats-kommunikation är ett suveränt komplement. Men det förutsätter förstås att er analys säger att 60-80 % av köparna kommer från närområdet.

Och det är där ni ska börja, i er grundläggande analys.

Vill ni prata med oss om de här frågorna?
Välkommen att ringa Anna på 070-370 22 51 eller maila anna.blank@napen.se