3 tips för att spara pengar på er kommunikation

Behöver du spara pengar men samtidigt öka takten i er marknadsföring? En omöjlig ekvation kan tyckas. Du kan trösta dig med att du inte är ensam om det i fastighetsbranschen just nu. Läs våra tre tips för att lyckas med det omöjliga.

Ursviksbussen 504Y – en framgångssaga!

Stadsbyggnadsprojektet i Ursvik är ett utav Sveriges största i sitt slag. Ambitionsnivån har varit hög i stadsutvecklingsavseende och idag bor här 6 000 människor. Då stadsdelen planeras vara färdigutvecklad kommer det att bo ca 20 000 människor i Ursvik.

10 anledningar att sälja bostaden med en show!

DN skriver om vårt event och identifierar en trend; ”Sälj bostaden med en show.”
På DN´s lista över nyproduktionsprojekt som marknadsförs med en show, finns ett av Näpens projekt med som nr 3. Här listar vi 10 värdeskapande anledningar att satsa på events och platsaktivering;

Alla platser har en historia – använd den!

För att kunna konkurrera med andra platser och projekt om bostadsköpare, hyresgäster och besökare behövs ett långsiktigt varumärkesarbete och en marknadsföring byggd på stabil och trovärdig grund. Och vad kan vara mer genuint än din plats historia? De flesta utvecklingsprojekt är till sin natur väldigt framtidsinriktade. Visioner, tidsplaner, färdigställanden, säljstarter och inflyttningar. Så ska det […]

Nyproduktionspodden

Här kommer något att lyssna på under semestern! Näpens Anna Blank deltar i Nyproduktionspodden med härliga Emma Birgersson på Sthlm Property Sales. Ett avsnitt om place branding och om hur man sätter ett anonymt område på kartan. Lyssna här! Njut av värmen, hängmattan, solstolen eller var ni nu befinner er i sommarsverige!  

Platsmarknadsföring hjälper handelsplatser i förändring

Handelsplatsen genomgår stora och snabba förändringar, det har nog inte undgått någon. E-handeln slår ut vissa butiker. Besökarna kommer för att äta eller jobba från ett fik en halv dag, istället för att handla. Platsens funktion förändras och som fastighetsägare måste du anpassa dig och din plats. Även sättet som handelsplatsen marknadsförs och kommunicerar behöver […]

Karin är ny produktionsledare på Näpen!

I juni välkomnade vi Karin Göransson till Näpen. Karin kommer närmast från Urban Utveckling och har främst arbetat i uppdrag för fastighetsbranschen, då med fokus på social hållbarhet. Med hennes bakgrund får vi med ytterligare en aspekt i arbetet med platsidentitet. Om du vill komma i kontakt med Karin når du henne på 0735-244 079 […]

Operativ projektledare

Nu söker vi vår nästa nyckelperson för anställning. Du får: Ett stort eget ansvar och inflytande Ett flexibelt arbete Kunder i fastighetsbranschen Kollegor både anställda och frilansande En stor variation i projekt och uppdrag Det absolut viktigaste för oss är hur du är som person. Vi söker en lagspelare/lagledare som gillar att jobba med människor […]

Vad ska ni göra när försäljningen står still?

–  Bygg varumärket! Om ert projekt står helt still så kan det vara läge för ett helt omtag och en omprofilering. Kanske är det fel i den grundläggande analysen, kanske är det fel på bostadsprodukten, fel mäklare, fel grafisk profil eller fel medieval? Men nu säger vi att det inte riktigt är så illa, ja […]

Sex tips för att lyckas på en mättad nyproduktionsmarknad.

Vi träffar regelbundet många bostadsutvecklare och har hört er prata om det här ett tag. Nyproduktionsmarknaden är nu mättad och kommer vara det några år framöver. Utbudet är enormt stort. I Stockholm säljstartade 30 projekt under september. All försäljning bromsar in. Nästan ingen av er säljer längre slut på säljstart. Det har blivit köparens marknad […]