Sex tips för att lyckas på en mättad nyproduktionsmarknad.

Vi träffar regelbundet många bostadsutvecklare och har hört er prata om det här ett tag. Nyproduktionsmarknaden är nu mättad och kommer vara det några år framöver. Utbudet är enormt stort. I Stockholm säljstartade 30 projekt under september. All försäljning bromsar in. Nästan ingen av er säljer längre slut på säljstart. Det har blivit köparens marknad […]

Digital säljstart

Har ni en digital säljstart för era bostadsprojekt? Det finns flera varianter på hur fastighetsutvecklare väljer att hantera säljstarten. Vissa använder HTML-mail och call-center, en del säljstartar på ett fysiskt event, kanske med nummerlappssystem eller, mer riskabelt, med en kö ute på gatan. Vem som ska få välja bostad först varierar även det. Den som […]

Platsvarumärkets guldålder är nu

Vår samtid är en guldålder för platsvarumärken. Mer och mer av vår uppmärksamhet riktas mot skärmar, mer och mer riktar vi blicken mot den lilla skärmen som sällan ligger längre bort än någon meter. I snitt spenderar vi hälften av vår vakna tid framför en skärm. Hälften. Trenden är ökande. Och det snabbt. När vi […]

Framtidens kontorsfastighet är ett event

Har din kontorsfastighet hög vakansgrad? Behöver du hitta nya hyresgäster? Förutsättningarna ändras och nu går förändringsprocessen snabbare än någonsin. För dina blivande hyresgäster är kontorslokalerna viktiga för hela verksamheten. Lokalen påverkar arbetsmiljön och hälsan för de anställda. Det i sin tur påverkar affärsresultatet. Lokalen är en del av företagets varumärke, både externt och internt. Lokalen […]

Digitalisera eller dö!

  Vi har fått frågan om vi kan ta fram en digital strategi. Idag spenderar vi halva vår vakna tid framför en skärm. Spola den digitala strategin och ta fram en strategi som utgår från samtiden istället.    

Det är dags att se över köpprocessen för nyproduktionsprojekt.

Ni har alla sett dem. De superhärliga webbplatserna med påkostade visualiseringsbilder. De tjocka, påkostade och ibland till och med inbundna prospekten. Det fungerar. Köparna av en nyproducerad bostad gör oftast sitt livs största affär. Den idag vanligaste säljprocessen ser ut ungefär såhär: Den blivande köparen hittar nyproduktionsprojektet på Hemnet. Därifrån slussas hen vidare till webbplatsen. […]

Nytt uppdrag: Ursvik

I veckan avslöjade vi via Facebook att vi kommer att jobba med kommunikationen av en stadsdel. Svaret är alltså Ursvik. Klicka på länken och titta runt i 360-fotot från modellen över framtida Ursvik.

Fria relationer vs. äktenskap

Att bygga ett företag med frilansare istället för anställda är som att ha en fri relation istället för ett äktenskap. Den som är ovan kan vid första anblick tro att det är en kortsiktig och osäker lösning när det saknas anställningsavtal (äktenskapslöften), ett stort gemensamt kontor (villa & vovve) och arbetstider (måsten). I själva verket […]

Malin är ny produktionsledare på Näpen!

Malin är ny produktionsledare på Näpen!

Efter semestern är vi mycket glada över att få välkomna Malin Andersson till Näpen. Malin som närmast kommer från Intersport Sverige. Med sin detaljkoll kommer hon att stärka vår produktionskapacitet och säkra våra leveranser. Om du vill komma i kontakt med Malin når du henne på 070-370 22 52 eller malin.andersson@napen.se Välkommen i gänget, Malin!

Välkommen till Tollaredagen 9 maj!

Välkommen till Tollaredagen 9 maj!

I vårt uppdrag Tollare i Nacka arrangerar vi eventet Tollardagen nu på lördag. Läs mer på hemsidan tollareinacka.se Tollare i Nacka blir en ny unik stadsdel i skärgårdsmiljö med cirka 1 000 bostäder med stor variation. Vårt uppdrag är marknadsföring av platsen Tollare i Nacka samt projektledning och att fungera sammankallande för byggherregruppen i Tollare, […]