Operativ projektledare

Nu söker vi vår nästa nyckelperson för anställning. Du får: Ett stort eget ansvar och inflytande Ett flexibelt arbete Kunder i fastighetsbranschen Kollegor både anställda och frilansande En stor variation i projekt och uppdrag Det absolut viktigaste för oss är hur du är som person. Vi söker en lagspelare/lagledare som gillar att jobba med människor […]

Vad ska ni göra när försäljningen står still?

–  Bygg varumärket! Om ert projekt står helt still så kan det vara läge för ett helt omtag och en omprofilering. Kanske är det fel i den grundläggande analysen, kanske är det fel på bostadsprodukten, fel mäklare, fel grafisk profil eller fel medieval? Men nu säger vi att det inte riktigt är så illa, ja […]

Sex tips för att lyckas på en mättad nyproduktionsmarknad.

Vi träffar regelbundet många bostadsutvecklare och har hört er prata om det här ett tag. Nyproduktionsmarknaden är nu mättad och kommer vara det några år framöver. Utbudet är enormt stort. I Stockholm säljstartade 30 projekt under september. All försäljning bromsar in. Nästan ingen av er säljer längre slut på säljstart. Det har blivit köparens marknad […]

Digital säljstart

Har ni en digital säljstart för era bostadsprojekt? Det finns flera varianter på hur fastighetsutvecklare väljer att hantera säljstarten. Vissa använder HTML-mail och call-center, en del säljstartar på ett fysiskt event, kanske med nummerlappssystem eller, mer riskabelt, med en kö ute på gatan. Vem som ska få välja bostad först varierar även det. Den som […]

Platsvarumärkets guldålder är nu

Vår samtid är en guldålder för platsvarumärken. Mer och mer av vår uppmärksamhet riktas mot skärmar, mer och mer riktar vi blicken mot den lilla skärmen som sällan ligger längre bort än någon meter. I snitt spenderar vi hälften av vår vakna tid framför en skärm. Hälften. Trenden är ökande. Och det snabbt. När vi […]

Framtidens kontorsfastighet är ett event

Har din kontorsfastighet hög vakansgrad? Behöver du hitta nya hyresgäster? Förutsättningarna ändras och nu går förändringsprocessen snabbare än någonsin. För dina blivande hyresgäster är kontorslokalerna viktiga för hela verksamheten. Lokalen påverkar arbetsmiljön och hälsan för de anställda. Det i sin tur påverkar affärsresultatet. Lokalen är en del av företagets varumärke, både externt och internt. Lokalen […]

Digitalisera eller dö!

  Vi har fått frågan om vi kan ta fram en digital strategi. Idag spenderar vi halva vår vakna tid framför en skärm. Spola den digitala strategin och ta fram en strategi som utgår från samtiden istället.    

Det är dags att se över köpprocessen för nyproduktionsprojekt.

Ni har alla sett dem. De superhärliga webbplatserna med påkostade visualiseringsbilder. De tjocka, påkostade och ibland till och med inbundna prospekten. Det fungerar. Köparna av en nyproducerad bostad gör oftast sitt livs största affär. Den idag vanligaste säljprocessen ser ut ungefär såhär: Den blivande köparen hittar nyproduktionsprojektet på Hemnet. Därifrån slussas hen vidare till webbplatsen. […]

Nytt uppdrag: Ursvik

I veckan avslöjade vi via Facebook att vi kommer att jobba med kommunikationen av en stadsdel. Svaret är alltså Ursvik. Klicka på länken och titta runt i 360-fotot från modellen över framtida Ursvik.

Fria relationer vs. äktenskap

Att bygga ett företag med frilansare istället för anställda är som att ha en fri relation istället för ett äktenskap. Den som är ovan kan vid första anblick tro att det är en kortsiktig och osäker lösning när det saknas anställningsavtal (äktenskapslöften), ett stort gemensamt kontor (villa & vovve) och arbetstider (måsten). I själva verket […]